fredag, september 01, 2006

n0llningen 0ch intr0

Så nu på fredagen tänkte jag berätta lite ang. nollningen och hur det har gått denna första vecka i producent-utbildningen.

Måndag:
Kom till skolan i utsatt tid. Det var lite trögt att börja plugga igen... (trodde gymnasiet var det sista skolan man skulle gå) men klassen och läraren Stig verkade bra och så gjorde även programmet i sig.

Första uppgiften var att ordna med underhållning och städning, efter den lunch som skulle komma.
Det gick väll hyffsat, vi gjorde en film (några tyckte den verkade lite svag i manuset) men man kan ju då till filmens försvar säga att det var en s.k. Art House-film. Vi filmade när vi i 28 minuter gick på en väg... "det är långtråkigt" säger nog många, "det är konst" säger jag.
Jag kan också tillägga att det var många som inte kunde slita sig från TVn när filmen rullade.

Tisdag:
Denna dag fick vi mycket information om systemet som universitetet håller i, hur man fixar och trixar med diverse saker och annat liknande information.

Vi började också att jobba med den alldeles första labben; en excel och word uppgift.
Säga vad man vill om Microsoft som företag (666 incarnated) men eftersom man har vuxit upp med program som word och excel så var labben inte så besvärlig.

På kvällen var det någon sammankomst i ålidhem har jag för mig... jag kunde tyvärr inte närvara på denna då jag försökte få internetleverantören där jag bor att fatta att jag studerar vid universitetet. (Det lyckades nästan.)

Onsdag:
På denna dag fortsatte arbetet med labben.

På kvällen var det en övningssittning för programmet, det spexades och showades och det innehöll också en hemlig mängd alkohol.

Eftersom jag cyklade hemifrån denna dag (från holmsund) så valde jag att ta bussen hem...

Torsdag:
... så denna dag åkte jag buss till campus och cyklade hem... en sak som jag funderar på att sluta med (cykla alltså).
Det blev även lite arbete med labben.

Fredag:
Idag ska vi ha en sorts genomgång av vad som hänt under denna första vecka, och det blir även Vin-OS senare ikväll.
Hur det ska gå är jag lite närvös över, eftersom jag dricker inte... vin...


Tills nästa inlägg/
Robin Grahm - creator and president of this blog and soon-to-be Hollywood big-shot filmproducer

1 kommentar:

  1. Du har kommit i gång bra med bloggandet. Bra beskrivning av vad du tyckte om uppgiften i exel hur det gick.

    SvaraRadera