tisdag, september 26, 2006

Studiebesök på DVP

Senaste veckan här fick vi i uppdrag att gå på ett studiebesök.
Vi delades in i grupper om 3 och den grupp jag var med i skulle besöka Digital Video Production (eller DVP).

Vi bokade mötet tidigt på en tisdagmorgon och innan dess höll vi på med den allt så viktiga pro-produktionen. Dvs. komma på frågor, hur vi skulle lägga upp besöket och liknande.

Under besöket skulle vi också filma... det gick väll bra antar jag, nu i eftertanke kanske vi skulle haft lite mer bilder runt om i de andra lokalerna också, men det är ju ingenting att göra åt nu.

Vi skulle sedan presentera vårat studiebesök i PP (power point) och visa filmen vi gort och lite annat fakta om företaget.

ANgående filmens klippning så var det jag som gjorde det mesta arbetet med den. Jag fick mycket hjälp av Conny och tack vare att programmet (Adobe Premiere) var lätt att lära sig så blev det ett hyffsat slutresultat... det var faktiskt min första gång som jag suttit vid en filmredigeringsprogramm.

Denna upg var kul och jag längtar tills nästa videokurs.

Tills vidare/
Robin Grahm - creator of this blog and CEO of the website Robin Grahms Sector.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar