måndag, november 15, 2010

TWD: Avsnitt 3

Jag tänkte här ge mina spoilriga tankar om avsnitten av AMCs nya hit-serie The Walking Dead. Mer info om själva serien ger jag senare men hittills bara mina tankar. Vi börjar på avsnitt 3 som heter "Tell it to the frogs" där Rick återförenas med sin familj och möter resten av lägret. Jag uppmanar alla att se avsnittet först innan ni tar del av mina sjukt intressanta iaktagelser :P Efter ni gjort det kan ni fortsätta nedåt i detta inlägg:


S
P
O
I
L
E
R

A
L
E
R
T


Första scenen i avsnittet var fantastiskt. Ett sådant svin som Francis (or whateves) verkar vara till ytan visas i en desperat situation och hans psyke blottades så vi fick en åtminstone liten anledning att inte hata honom fullständigt. Rooker åt bokstavligt talat upp den där scenen och jag applåderar storartat åt hans prestation!

Återföreningen var bra gjort och jag blev glad att dom inte gjorde det alltför mesigt och cheesigt som det kunde ha blivit. Elektricitet som fan i luften haha.

Lori räddades väldigt mycket i detta avsnitt. Hon verkade genuint ångerfull och speciellt när det uppdagades att Shane hade sagt åt henne att Rick var död så skiftas hatet från henne till Shane.

Shane visade sig vara väldigt mångbottnad. Troligtvis den karaktär som utvecklades mest här. Ett svin som sa åt hans bästa väns fru att han var död så hon skulle bli tillsammans med honom är oförlåtligt. DOCK. Måste jag påstå att han verkar genuint långt nere som en god snubbe. Han verkar gilla och bry sig om både Carl och resten av gruppen. Han räddades från totalt hat i slutet när han spöade hustrumisshandlaren Ed...

... vilket leder mig till de sekundära karaktärerna (vill definitivt ha mera av Andrea ^_^) och hur riktigt bra detta avsnitt var. Det kändes som att alla i lägret fick sin tid att utvecklas och presenteras så vi kommer kunna bry oss om dessa lika mycket som huvudkaraktärerna.. hell, alla i lägret lär ju vara "huvudkaraktärer" efter några avsnitt... Och att interna komplikationer kommer spela lika mycket roll som det utomstående zombiehotet för gruppens överlevnad tyckte jag var ett bra val att visa i det här avsnittet.

1 kommentar:

  1. Jag tyckte detta var det svagaste avsnittet hittils! Då snabbspolade jag dock genom alla långdragna snack scener så jag är tacksam för denna sammanfattning =)

    SvaraRadera