torsdag, september 17, 2009

Komrade General Robinjov Grachem

Halloween kommer tidigt i år, eller egentligen inte, det som kommer tidigt är utstyrseln!
Det första alternativet var galen vetenskapsman, kontaktade en polare och bad om tillgång till en labbrock, den var en sanitär katastrof så den skulle eventuellt bli tvättad först. While this was going on fick jag upp ögonen för ryska specialstyrkan Spetznasz (stavning?) tack vara en annan polare och då jag lyckades med bedriften att redan ha större delen av deras tillsynes ganska simpla uniform, röd basker - check, grön armetjocktröja - check, kraftiga skor - check, armébyxor - njet!, blev Spetznasz det nu aktuella alternativet.

Då Umeå har en mycket rolig liten affär fylld med överskotts-saker på 300kvadratmeter under mark, blev det en tur dit idag för att se om det fanns något intressant att ha på Halloweenfesten.

När vi kom in dit slopades Spetznas-idén på momangen.

Jag har sedan tidigare införskaffat ett emblem (eller vad det nu heter, ett märke utav plast eler metall som militärer har på kläderna som bling-bling typ) från den sovjetiska ubåstflottan som jag har satt på en svart överrock samt en liten röd stjärna - även den ett sovjetisk emblem. Det som fattades nu enligt mina planer var

1. En sovjetisk skärmmössa.
2. fler bling-bling märken.
3. En uniformskavaj att ha under överrocken.

Hittade tyvärr ingen sovjetisk skärmmössa, inte ens en östtysk... men en västtysk! Det gjorde att jag behövde lite lösa emblem, sovjetiska sådana.
Skaffade en stor fin till skärmmössans nedre del (då jag tänkte ha röda stjärnan på övre delen.), en mindre modell för att ha på kavajkragen, två stycken lösa axelklaffar, och en svensk flottiljkavaj som passade perfekt!

Betalade.
Gick hem.
Började knåpa ihop allt...

T O

B E

C O N T I N U E D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar